czwartek, 12 lipca 2018

Panadapter do FT-817

Pracując na pasmie 10GHz odczułem potrzebę szerszego podglądu pasma 3cm. Rozmawiając z kolegami na ten temat doradzono mi wstawienie panadaptera w tor pośredniej częstotliwości mojego radja tj. 68.330MHz. Zmontowaną płytkę panadaptera otrzymałem od kolegi Jacka SP1CNV z krótką ale treśiwą instrukcją montażu. W przeciągu dwóch godzin udało się wykonać niezbędne prace mechaniczne oraz elektryczne związane z umieszczeniem płytki panadaptera do wnętrza mojego ft-817. Układ wykorzystuję do podglądu pasma 3cm na moim komputerze wykorzystując program QGRX (używam dystrybucję Debiana przystosowaną do zastosowań krótkofalarskich) i dongla do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej. W teren zabieram tablet na którym mam zainstalowany SDRoid i na nim podglądam pasmo 3cm.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz