wtorek, 19 czerwca 2018

FT-817ND wymiana enkodera SEL cz. 2

Po wyczyszczeniu resztek cyny i pasty lutowniczej z płytki czołowej, lutujemy nasz nowy enkoder.






Jak widać na załączonych fotografiach enkoder został przylutowany do płytki w miejscach pinów lutowniczych i padów montażowych (przy padach użyłem niej cyny niż w pierwotnym rozwiązaniu, a to dlatego że w przyszłości jak zajdzie potrzeba ponownej wymiany enkodera będzie mniej pracy z wylutowaniem uszkodzonego). Po tych zabiegach jeszcze raz czyścimy płytkę za pomocą szpatułki i chemii do czyszczenia płytek PCB. Następnie skręcamy wszystko razem. Oczywiście przed montażem starannie wyczyściłem plastikową obudowę płytki, wyświetlacz i gumki przycisków wraz z pokrętłami. Wszelkie prace montażowe należy wykonać ostrożnie z wyczuciem, ale pewnie cały czas obserwując zachowanie płytki i gumowych przycisków. Po zamknięciu wszystkich zatrzasków sprawdzamy łatwość wciskania gumowych przycisków, ich poprawny montaż. Następnie przystępujemy do skręcania enkodera odpowiedzialnego za przestrajanie (duża gałka), potencjometra odpowiedzialnego za siłę głosu i wzmocnienie/blokadę szumów. Jeszcze raz sprawdzamy dokładność montażu wszelkich elementów, łatwość obracania się enkoderów i potencjometrów itp.






Po tych zabiegach montujemy przedni panel na swoim miejscu podłączamy taśmę łączącą przedni panel z płytą główną, odpalamy radio i..........!!!!! W moim przypadku nastąpiło wielkie nic, dosłownie i w przenośni. Po chwili strachu i niedowierzania znalazłem błąd jaki popełniłem przy składaniu radia. Źle została zapięta taśma łącząca przedni panel z płyta główną. Założyłem ją odwrotnie pinami do góry zamiast do dołu:) Przy składaniu radia założyłem dodatkowo klucz telegraficzny  który pewnie się przyda w łącznościach CW, oczywiście jak dostatecznie opanuję alfabet Morse'a :)

Do usłyszenia na pasmach pozdrawiam Tomek SQ4FKS

P.S. Już niedługo opiszę montaż i testy filtrów cyfrowych CW i SSB do FT-817 firmy SOTABEAMS o nazwie LASERBEAM-817.
Aktualnie czekam na płytkę filtrów, którą dostałem od mojego brata Waldemara SQ8GUO. Filtry otrzymam w pierwszej połowie lipca na spotkaniu rodzinnym w SP8.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz