piątek, 3 sierpnia 2018

Budowa PA na pasmo 10GHz o mocy 3W z elementów radiolinii.

Ostatnimi czasy miałem małe problemy finansowe i musiałem wyprzedać pewną część moich skarbów, a między innymi koncówki mocy na 10GHz i i 5,7GHz. Niestety ta decyzja się szybko zemściła na mnie i dopadła mnie potrzeba wykonania PA na 10GHz do budowanego prze zemnie TRV na 10GHz wg sk SP9WY. O budowie trv napisze oddzielny tekst, a na razie skupmy się na PA.
Zakupiłem chyba na jednym z portali aukcyjnych up conwerter z pasma 11GHz.
Układ był na tyle ciekawy, że podjąłem się przeróbki na PA. Do tematu podszedłem od strony mechanicznej jak i elektrycznej. PA przeciąłem przed wejściem na MMIC RFMA 1011 tak aby można było przykręcić gniazdo SMA do obudowy conwertera.

Następnym krokiem było odcięcie zbytecznej płytki i montaż gniazda SMA które zostało zamontowane poprzez nawiercenie trzech otworów DN 2mm i przegwintowane gwintowniekiem M2,5.


Z płytki usunąłem zbędną część elektroniki. oraz obudowy.


Tranzystory wymagają zasilania +9V (nie przekraczać napięcia 9V dla RFMA 1011), +10V i -5V wg. data sheet-ów i opisów podobnych konstrukcji na tych tranzystorach. Moc sterująca wg dokumentacji około 10mW a moc wyjściowa około 3W. Będę zadowolony jak w ogóle uda się odpalić PA a wniebowzięty jak otrzymam przynajmniej 2 W. Aktualnie dorobiłem płytki zasilana napięciem dodatnim i ujemnym które w najbliższym czasie wbuduję w układ. Aktualnie Pa wygląda w ten sposób:

O dalszych postępach i pomiarach (może nie uśmiercę PA podczas odpalania) napisze w najbliższym czasie. Jeżeli ktokolwiek ma doświadczenia z tymi up-conwerterami proszę o informację w tym temacie.


1 komentarz: