czwartek, 22 września 2016

Koniewo stacja EME

Ostatni weekend spędziłem w  Koniewie pod Lidzbarkiem Warmińskim u Marka SP4ELF i Romana SP4G. Zaproszenie dostałem  od Marka podczas rozmowy telefonicznej na temat adaptacji trv NERA z radiolinii na pasmo 10 GHz. Jak wiecie Marek z kolegami z SP4 zasłyną w środowisku mikrofalowym słynną parasolką i próbami EME na wesoło. W między czasie powstał KKM Kanapowy Klub Mikrofalowy, a wszystko co się działo wokół jego osoby było odbierane z przymrużeniem oka. Marek nie zrażał się tym, a sukces anteny parasolowej dodał mu skrzydeł. Na poważnie wziął się za budowę stacji EME w SP4 którą oglądałem ostatniej soboty. Rok temu wbity został pierwszy szpadel! Dzisiaj stoi czasza o średnicy 3 m, z zamontowany wózkiem na oświetlacz, obracaniem w elewacji i poziomie, a plany wystartowania w najbliższych zawodach EME w paśmie 1,2 GHz są bardzo realne. W najbliższy weekend TZN. 24.09.2016 zostanie zamontowany oświetlacz z transverterem, PA na pasmo 23 cm oraz całe oprzyrządowanie i wykonane zostaną pomiary przez Jakuba SP2IPT. Dalsze plany są ambitne, podczas mojej wizyty przywiozłem dla Marka mój trv na 2,3 GHz który będzie następny w kolejce do testów na stacji EME, oraz parę innych "gratów". Z relacji Marka wynika że grupa będzie chciała  się uruchomić aż do 10 GHz. Trzymam kciuki i liczę na to, że czas pozwoli mi aktywnie uczestniczyć w pracach grupy. Poniżej kilka fotek z Koniewa :) Ciąg dalszy na pewno nastąpi !!! :)


07.06.2018 - projekt aktualnie zamrożony :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz