wtorek, 26 czerwca 2018

Test sprzętu Marka SP4ELF na pasmo 10 GHz

Witam
W niedzielę 24.06.2018r przeprowadziłem z Markiem SP4ELF i Aleksandrem RA2FGG test TRV na 10GHz. Podczas testów udało się zrobić łączność RS i tropo. Odległość około 50 km pomiędzy stacjami. Ja pracowałem z balkonu mojego mieszkania w Olsztynie lokator KO03ET, natomiast Marek z Aleksandrem pracowali z górko koło miejscowości Górowo Iławieckie wysokość wg. wskazań GPS około 184 m n.p.m. lokator KO04FF.
Poniżej linki do filmów zrobionych przeze mnie i Marka podczas łączności tropo na 10GHz.




P.S. Podczas testów nauczyłem się jednej bardzo ważnej rzeczy - nigdy nie nadawaj gdy pada deszcz i stoisz za anteną myśląc, że wszystko jest ok. Grozi to uszkodzeniem oczu i innych tkanek miękkich w wyniku odbijania w.cz. od kropel deszczu. Takie odbicie rozchodzi się w każdym kierunku i nie jesteśmy w stanie się przed nim uchronić. Inaczej się sprawy mają podczas pracy na 10 GHz w czasie deszczu ze stałego QTH mając antenę na dachu na obracaku, szczególnie gdy dach jest pokryty blachą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz