piątek, 16 września 2016

Wakacje 2016 w SP8 i 10GHz:)

Wakacje rozpocząłem na początku lipca. Udało się zebrać rodzinę w komplecie, przyjechali bracia i.:) Przed wakacjami nastawiłem się na pracę w pasmie 3 cm, chciałem pokazać bratu Waldkowi SQ8GUO czego można się spodziewać po tym paśmie:) Zaliczyliśmy kilka wyjazdów na górkę koło rodzinnej miejscowości Lubaczów (loc. KO10ND) i nic - jak zwykle cisza. Niestety pasmo 3 cm na początku może doprowadzić do rozstroju nerwowego przyszłego adepta mikrofal. W związku z tym że pasmo było głuche rozpoczęliśmy budowę stacji KF i UKF, postawiliśmy deltę, rozwiesiliśmy parę dipoli oraz yagi na 6m, 2m i 70cm. Niezawodny okazał się KF dużo stacji, każdorazowe włączenie radiostacji gwarantowało QSO. Niestety praca na KF i UKF nie przyniosła oczekiwanej satysfakcji, aż do 11 lipca kiedy otrzymałem sms-a od Robert SQ8AQX "BDB warunki 3 cm"!! - się zagotowało :) szybciutko czasza, trv, trx, trójnóg, stolik, akumulator do samochodu i wyjazd na górkę koło Lubaczowa (320 mnpm). Po przyjeździe rozkładamy sprzęt, uruchamiamy trv, a tu niespodzianka bikon SR7VC słychać 599. W tym lokatorze to rzadkość. Od 3 lat próbuję coś wycisnąć z tej lokalizacji i nic!

 Okazało się, że przyczyną tak fenomenalnej propagacji był front burzowy (RS) przechodzący z południowego zachodu na wschód Polski. Niestety próby nawiązania łączności spełzły na niczym. Nie udało się skontaktować z Robertem i umówić na łączność, wykonałem kilka telefonów do kolegów z SP, jednak nikt nie miał akurat czasu lub był poza swoim QTH. Samo wydarzenie przyniosło oczekiwaną satysfakcję i pokazało że można liczyć na KO10ND w pasmie 3cm. Zobaczymy co będzie za rok.



Próby z 2015 roku na pasmach 5,7GHz, 10GHz i 24GHz. Widać pogiętą antenę z pasma 3 cm. Niestety ogromny wiatr dzień wcześniej zmusił mnie do ewakuacji jednocześnie przewracając tripod z antenami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz